La Sportiva i jej historia

 

W latach dwudziestych, trzydziestych i czterdziestych zeszłego stulecia Narciso Delladio ręcznie wykonywał drewniane chodaki i buty skórzane dla rolników z doliny Fassa di Fiemme. Przyspieszenie rozwoju firmy nastąpiło dzięki prezentacji produktów na Targach w Mediolanie w 1928 roku. Po wojnie firma odnotowywała ciągły wzrost popytu na wytwarzane buty. W latach pięćdziesiątych na przedmieściach Tereso wybudowano nowy zakład, w którym produkcja butów, ich projektowanie mogły wreszcie rozpocząć się na dużą skalę. W nowym zakładzie rozpoczęto rozwijanie kolekcji butów narciarskich, której zaprzestano w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Produkcja skupiła się na kolekcji butów górskich oraz butów do narciarstwa biegowego. 

Lata osiemdziesiąte to poszukiwanie nowych kierunków rozwoju. W centrum zainteresowania firmy wówczas znajdzie się sektor butów do wspinaczki górskiej, innowacyjne produkty wyróżniają się nie tylko kolorem, ale i rozwiązaniami technologicznymi. Na długie lata kolor fioletowy i żółty stanie się prekursorem długiej serii awangardowych produktów, które przypieczętują sukces i wyprowadzą markę La Sportiva na światowe rynki.

 

 

W 1996 roku firma zmienia swoją siedzibę oraz fabrykę przenosząc się do uroczej górskiej miejscowości Ziano u podnóża Trientu w Dolomitach, w północno-wschodniej części Włoch.

Kolejne lata to ciągły wzrost sprzedaży, uzyskanie normy ISO 9002 i rozwój całej kolekcji górskiej i wspinaczkowej.

W 1998 podpisana zostaje umowa pomiędzy Spółkami "La Sportiva" i "The North Face". Umowa ta przewiduje natychmiastowe nabycie 20% udziałów "La Sportiva" przez amerykańską firmę. W ciągu najbliższych 3 do 5 lat "The North Face" przejmie dalsze 31% udziałów. „La Sportiva USA" zostaje również sprzedana do "The North Face", który w ten sposób uzyskuje prawo wyłącznej dystrybucji marki "La Sportiva" w Ameryce Północnej. W 2000 roku oczekiwania techniczne, rozwojowe, jakie stawiano wobec La Sportiva, które nastąpić miały po dokonaniu fuzji z TNF są poniżej zakładanego planu. Rodzina Delladio, na podstawie tych okoliczności oraz w wyniku rozbieżności pomiędzy zakładanym rozwojem La Sportiva a realizowaną polityką przez TNF, postanawia zażądać unieważnienia podpisanej umowy. Po dokładnej analizie sytuacji "The North Face" akceptuje proponowaną zmianę. La Sportiva" odkupuje akcje od "The North Face", stając się ponownie niezależną firmą.

Kolejne lata to dalszy wzrost sprzedaży, rozwój zatrudnienia w firmie, co w konsekwencji wieńczy sukces w postaci 80% wzrostu w eksporcie.

W 1980 roku firma świętuje swoje 80 – lecie na rynku. W 2009 roku nowe produkty wprowadzają La Sportiva na czele liderów min w produkcji obuwia skialpinistycznego.

W 2010 roku rozpoczyna się współpraca z koreańskim liderem sprzętu elektronicznego firmą Samsung, dzięki tej współpracy La Sportiva rozpocznie nową kartę w swoim rozwoju – powstanie zupełnie nowa koncepcja technicznej odzieży outdoorowej. Tym samym roku firma osiągnie kompletności w swojej ofercie specjalistycznego sprzętu górskiego do wspinaczki, skialpinizu.

Rok 2011, pomimo globalnego kryzysu gospodarczego, zamyka się bardzo pozytywnymi wynikami w wysokości 11% wzrostu sprzedaży. La Sportiva prezentuje specjalistyczną linię nart, fok i wiązań do skialpinizu.

W 2102 roku La Sportiva otwiera nową siedzibę a podczas Międzynarodowych Targów we Friedrichshafen prezentuje kompletną linię odzieży do Trail Runningu.

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel